دانلود و IT

دانلود و اطلاعات و IT

دانلود و IT

دانلود و اطلاعات و IT

ساین

چون یکی از دوستان در مورد ساین سوال کرده بود و من هر چی گشتم آموزش ساین تحت شرایط جدید را پیدا نکردم (تمامی این آموزش ها مربوط به زمانی بود که سایت symbiansined پولی نشده بود) تصمیم گرفتم این آموزش را به صورت کامل برا دوستان قرار بدم که دیگه سر در گم نشند.
از دوستان خواهش میکنم هرجای این آموزش نقصی داره به اطلاع مدیران برسونند تا اصلاح بشه و یه آموزش کامل و بدون عیب و نقص داشته باشیم.

در این جا 2 روش برای ساین کردن برنامه ها براتون آموزش میدم.
1. روش ساین عادی برنامه ها
2. روش ساین با استفاده از هک گوشی

خب شروع می کنیم:

روش ساین عادی برنامه ها


مرحله اول: ساین کردن یعنی چه و لزوم ساین کردن برنامه ها

اولین و بیشترین مشکلی که دوستان عزیز در نصب برنامه های خودشون باهاش برخورد میکنن اینه که با یه پیغام خطا در هنگام نصب برنامه مواجه میشن و برنامه نصب نمیشه . متن خطا هم معمولا اینه "Certificate error. Contact the application supplier" .این پیغام میگه که شما باید برنامه خودتون رو ساین کنید.حالا اکثر کاربران عزیز این سوالات براشون پیش میاد
خوب حالا این ساین یعنی چی ؟
چرا باید برنامه های خودمون رو ساین کنیم ؟

با یه مثال جواب سوال اول رو میدم.فرض کنید یه برنامه رو از اینترنت و یا هر جای دیگه پیدا کردید و اونو تو گوشیتون نصب کردید.شما که نمیدونید این برنامه رو چه کسی نوشته و یا برای چی نوشته. حالا از شانس بد شما اون برنامه ای که نصب کردید رو یه آدم خلاف مثل من نوشته و از نوشتن این برنامه مقاصدی داره مثل آسیب زدن به گوشی های دیگران مثل همین ویروس هایی که هی در موردشون میشنوید , استفاده از مطالب یا فیلم ها و عکس های خصوصی دیگران و اخاذی از اونها و چندین دلیل دیگه.حالا شما به عنوان یه کاربر معمولی از کجا بدونید که یه برنامه خوب هست یا نه ؟ شرکت سازنده سیستم عامل سیمبیان اومده و این مشکل رو برای شما حل کرده و اون هم اینطوریه که سیستم عامل خودش رو طوری طراحی کرده که هنگام نصب برنامه ها اونها رو باز میکنه و اگه یه سری کد یا الگوریتم خاصی تو برنامه ببینه اجازه نصب به اونها میده در غیر این صورت نصب متوقف میشه.حالا این کدی که تو برنامه ها هست از کجا میاد؟ شرکت سازنده سیبیان به همه سازندگان برنامه برای این سری گفته که اگه میخوان برنامه هاشون تو گوشی های نوکیا سری 9.1 نصب بشه باید یه نمونه از برنامه رو به اونها بدن تا بعد از تست و در صورت بی عیب بودن اونها این کد و یا الگوریتم رو به برنامه اضافه میکنن تا قابلیت نصب رو داشته باشن.پس با این حساب همه برنامه هایی که تو بازار هستند ساین شده هستند.خوب حالا که تقریبا فهمیدیم ساین چیه این سوال پیش میاد که خوب اگه اونها ساین شده هستند پس ما چرا باید دوباره ساین کنیم؟جواب اینه که چون این الگوریتم ساین طوری طراحی شده که اگه کسی مثل هکر ها و کرکر های عزیز اونها رو باز کنن این کد و یا الگوریتم از بین میره و برنامه میشه ساین نشده و چون ما از برنامه های کرک شده و یا قفل شکسته و به صورت مجانی استفاده میکنیم و چون یه کرکر برای کرک کردن یه برنامه نیاز به باز کردن برنامه داره تا بتونن قفل اونو بشکنه پس برنامه به صورت ساین نشده درمیاد.حالا چاره چیه؟ چاره اینه که یا شما باید برید و اون برنامه رو از سازنده اصلیش بخرید و یا هم یاد بگیرید که چطور برنامه ها رو ساین کنید.البته این ساین کردن ما با ساین کردن شرکت سازنده سیبیان یکی نیست و اونو برنامه هایی رو که ما ساین میکنیم هنگام نصب اگه دقت کرده باشین میگه که این برنامه تایید نشده هست و بهتره نصب برنامه متوقف بشه و در صورت نصب تمام عواقب ناشی از استفاده از این برنامه پای خود کاربره.پس لطف کنید و هر برنامه ای رو در هر سایتی که دیدید دانلود نکنید و فقط از جاهای معتبر برنامه بگیرید

مرحله دوم: درخواست فایل های لازم برای ساین گوشی شما

چون سایت symbiansigned که مخصوص درخواست و دریافت فایل های لازم هست، مدتیه که پولی شده و دیگه رایگان به کاربران خودش خدمات ارائه نمیده، شما میتونید از یه سایت چینی که این کار را انجام میده، فایل هاتونو درخواست بدید.
که بچه ها تو این سایت این کار را برا شما انجام میدند.
شما فقط لازمه کد:
کد:

*#06#

را تو گوشیتون بزنید و IME گوشی خودتون را تو این فروم :
کد:

http://forum.p30world.com/showthread.php?t=216800

بدید.
بعد از یکی دو روز فایل های CER و KEY شما که فایل های اصلی برای ساین هست آماده میشه و دوستان براتون در همون فروم قرار میدند.

مرحله سوم: ساین کردن برنامه ها با فایل هایی که درست کردیم


خب دیگه کار تمومه و شما با دانلود برنامه SIGNER می تونید تا مدت 3 سال با دو کلیک هر برنامه ای را برا گوشیتون در 3 سوت ساین کنید.
قبل از این که این قسمت رو شروع کنید لازم به یاد آوری هست که حتما تازیخ گوشی و تاریخ کامپیوترتون رو به میلادی برگردنید و حتما هم تاریخ درست و بروز باشه

در این قسمت باید فایل زیر رو دانلود کنید:

کد:

http://rapidshare.com/files/117391610/hack.zip

این فایل شامل 2 برنامه هست که هر دو برای ساین استفاده میشه.
ولی یکی ساین بر روی کامپیوتر و دیگری ساین بر روی گوشی.
روش کار با هر دو آسان و مشابه هست.
اول باید آدرس فایل های cer و key خودتون را بهش بدید و بعد برنامه ای را که می خواید ساین کنید بهش بدید و با یک کلیک برنامتون ساین میشه.
ضمن این که برنامه ساین روی کامپیوتر به زبان فارسی هستش که کاملاً به درد دوستانی که تازه می خواند ساین را یاد بگیند می خوره.

امیدوارم این آموزش کامل بوده باشه و به درد همه دوستان بخوره.

تاپیکهای مرتبط:
کد:

http://forum.p30world.com/showthread.php?t=183692

کد:

http://forum.p30world.com/showthread.php?t=216800

روش ساین با استفاده از هک گوشی

برای اون دوستانی که نمی خواند مثل بچه مثبت ها ساین کنند و به طریقه ساین برنامه ها از طریق هک گوشی علاقه دارند:


توضیحات جانبی در مورد این روش:
همانطور که همه عزیزان میدونید سیستم عامل سیمبیان سری 9.1 و 9.2 از یه قابلیت امنیتی فوق العاده ای بهره میبره که به خاطر این امنیت خوب هست که تا حالا برای این سری ویروس و برنامه های مخرب ساخته نشده.تنها عیب این قابلیت امنیتی اینه که برای کاربران مشکل درست کرده و نمیتونن هر برنامه ایرو که خودشون دلشون میخواد رو نصب کنن ولی بالاخره این قابلیت امنیتی به بهترین نحو ممکن شکسته شد.
نحوه شکستن قابلیت امنیتی هم بدین طریق هست: همانطور که همه شما عزیزان میدونید برای اینکه یک برنامه بتونه اجرا بشه باید سه سری از فایل های این برنامه در حافظه بارگذاری بشه.خوب حالا قابلیت امنیتی سیمبیان اینو حکم میکنه که 24 ساعته در حال اجرا باشه پس باید همیشه در حافظه قرار داشته باشه.حالا کاری که اینجا انجام شده اینه که با برنامه های مخصوصی که دیباگر نام دارد حافظه گوشی های این سری بررسی شده و فایل هایی که در حافظه هستند و کار امنیتی رو بعهده دارن شناسایی شدند . حالا تنها کاری که انجام شده اینه که که این فایل هایی که کار امنیتی رو به عهده دارند با فایل هایی که دستکاری شده جابه جا شده و حالا دیگه امنیتی در کار نیست.حالا میگید چرا من گفتم این امنیت به بهترین نحو ممکن شکسته شد دلیلش اینه که فایل های در حافظه یه کپی از فایل های اصلی هستند و هر فایلی که در حافظه پاک بشه دلیل نمیشه که حتما فایل اصلی هم پاک شده.پس با این حساب فایل های اصلی دست نخورده هستند و این یه امتیاز خوب این نوع هک است.تنها مشکل این روش اینه که حافظه یک سخت افزاری هست با قابلیت نگه داری اطلاعات تا زمانی که روشن باشه.حالا اگه شما گوشی رو خاموش و دوباره روشن کنید همه اطلاعات پاک میشن و دوباره از همون فایل های اصلی کپی تهیه شده و در حافظه قرار میگیره و روز از نو و روزی از نو.برای اینه که تو این روش نباید گوشی رو خاموش کرد چون اگه این اتفاق بیافته دیگه هم از بین رفته و همه چیز دقیقا عین روز اول میشه
این توضیحات رو عرض کردم تا هم یه نمای کلی از روش کار دستتون اومده باشه و هم بدونید که تو خاموش و روشن شدن گوشی هیچ اتفاق خاص و نگران کننده ای اتفاق نمیافته و فقط فال های هک شده پاک میشن و برنامه های نصب شده بدون دستکاری در گوشی میمونن.

مرحله اول: دسترسی به پوشه های سیستمی:

آموزش ساین توسط هک گوشی با برنامه ی جدید BiNPDA Security Manager v1.00 : BiNPDA
Binpda Security Manager v1.00

توسط این برنامه و آموزش براحتی میتونید گوشیتون رو هک کنید.

اول از همه فایل ضمیمه زیر را که شامل فایل ها و برنامه های لازم جهت هک است را دانلود کنید:
کد:

http://rapidshare.com/files/117391610/hack.zip

داخل فولدر ضمیمه اول (Binpda Security Manager v1.00) سه فایل هست با نامهای
کد:

s60 v3.0_app_trk v2.8.6.sisx
s60 v3.1_app_trk v2.8.6.sisx
SecMan.exe

وجود داره.
ابتدا گوشی رو به صورت Pc Suite به کامپیوتر وصل کنید.
سپس با توجه به سیستم عامل گوشیتون یکی از فایلهای زیر رو نصب کنید
برای گوشی های سری 9.1 مثل N71 و N73 و N80 و .. گوشی های دیگه اینو نصب کنید
کد:

s60 v3.0_app_trk v2.8.6.sisx

و برای گوشی هایی مثل N95 یا N82 یا E51 یا 6120 یا 5700 یا N81 برنامه زیر رو نصب کنید
کد:

s60 v3.1_app_trk v2.8.6.sisx


سپس برنامه ی "TRK" که نصب کردید رو از روی گوشی اجرا کنید

Image and video hosting by TinyPic

و از داخل option گزینه ی Setting رو انتخاب کرده و از قسمت Connection گزینه ی USB رو انتخاب کنید و بعد از تایید به صفحه ی اول برگردید و مجدد Option و سپس Connect رو انتخاب کنید.

حالا فایل
کد:

SecMan.exe

رو از روی کامپیوتر اجرا کنید و به صورت زیر پیش برید:

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
بعد از اینکه برنامه یه سری فایل رو روی گوشیتون نصب کرد یه آیکون جدید به برنامه هاتون تو گوشی با نام "SecMan" اضافه میشه.
حالا کار تمومه و میتونید گوشی رو از کامپیوتر جدا کنید.سپس برنامه ی "SecMan" رو از روی گوشی اجرا کنید.
Image and video hosting by TinyPic
توسط گزینه ی option و "Turn Plat. Sesurity" میتونید با انتخاب حالت on یا off گوشی رو هک کنید یا از حالت هک خارج کنید.نتیجه رو میتونید با فایل منجر مثل برنامه ی X-PLORE مشاهده کنید.مثلا" پوشه هایی که در حالت عادی باز نمیشن رو چک کنید مثل اینها:C:\Private و یا C:\SYS ببینید در حالت هک باز میشن یا نه.

برای برگرداندن گوشی به حالت اولیه و یا پاک کردن برنامه ی "SecMan" هم که تو اسکرین شات مشخصه باید چیکار کنید.

Image and video hosting by TinyPic


اینهم توضیحات انگلیسی که البته از صفحه ی اول برنامه ی "SecMan" برداشتم:
Welcome to the BiNPDA Security Manager installer.

This program allows you to install our future "Unsigned" releases, without signing them every time.
To do this, a 1 time installation of BiNPDA Security Manager is needed.

For this, you will need to have TRK (included in this package) installed, and connected to your pc via USB connection.
s60_3_0_app_trk_2_8_6.sisx is for SymbianOS9 devices WITHOUT FP1
s60_3_1_app_trk_2_8_6.sisx is for SymbianOS9 devices WITH FP1
To get this app properly running, make sure you have installed the newest Nokia PC Suite, and your phone connected via "PC Suite" mode.
On the phone, run the TRK app, in applications folder. When it asks for bluetooth connection, don't turn it on, and change connection settings to USB.
After you have done that, click "Next" and follow the instructions on screen.
When the installation is done, look in the Applications folder on your phone, and find SecMan. Open it, and click on "Install Root Certificate".

After this is done, you will be able to install our future "Unsigned" releases like normal "Signed" applications.
Please keep in mind, if you format / upgrade your phones firmware, you'll need to do this step again and after that manually install those apps from Application Manager.

Extra features of BiNPDA Security Manager (SecMan):
- Options to turn on/off Symbian Plaform Security
This will grant any capability to every application installed.
Be carefull with this, and make sure Platform Security is turned ON when playing N-Gage games.
- Install/Uninstall BiNPDA root certificate
- Restore default (Remove all)
- Uninstall (This is the only method to remove the app)

NOTE: To install previous unsigned releases, use RootSiGN v1.0 (Included in the package) first to sign these releases with our root certificate.

Have fun, BiNPDA 2oo8

Our thanks flies out to all the people who made this method possible.

توجه: به جای استفاده از مرحله دوم می توانید از روش نصب برنامه ها بدون ساین که در پایین همین پست آموزش دادم و خیلی هم ساده و راحت هست استفاده کنید.

مرحله دوم: نصب برنامه های دلخواه:

این مرحله دو تا روش داره که روش دوم راحت تر است.

روش اول: استفاده از گوشی برای ساین کردن برنامه ها بدون نیاز به کامپیوتر

ابتدا پوشه "Mobile Signer" رو از فایل ضمیمه که دانلود کردید باز کنید و برنامه SignSis.sisx نصب کنید، سپس برنامه ی "SecMan" رو باز کرده و گزینه ی install root Certificate رو انتخاب کنید حالا پوشه درون فایل ضمیمه با نام "swicertstore" را با روش Pc Suite به گوشی منتقل کنید و با یه فایل منیجر مثل X-plore پوشه مورد نظر را به مسیر زیر کپی کنید. توجه کنید که این پوشه را کلاً با تمامی محتویاتش منتقل کنید.
کد:

C:\resource

حالا که پوشه را کپی کردید فایل 00000001 باید در مسیر زیر باشد
کد:

C:\resource\swicertstore\dat

اگه از فایل منیجر X-plore استفاده میکنید روی فایل 00000001 که همین الان کپی کردید برید و کلید 6 را از صفحه کلید گوشی بزنید و در پنجره جدید تیک گزینه Read Only رو بزنید.دلیلش هم اینه که فایل 00000001 در هر بار روشن شدن گوشی مجددا رونویسی میشه و ما این کار رو نمیخواهیم.
اگر از فایل منیجر دیگری استفاده میکنید باید کاری کنید که فایل غیر قابل حذف باشد.

سپس پوشه با نام "Cer & Key" را باز کنید و از داخل اون دو تا فایل "cert و key" رو در مسیر زیر کپی کنی
کد:

E:\private\EC696702

حالا برای ساین کافیه برنامه ی "MobileSiner" رو اجرا کنید و در قسمت "Sis File" فایلی که میخواهید ساین کنید رو مشخص کنید و سپس از قسمت option گزینه "SelfSign" رو انتخاب کنید که با این کار یک فایل با همون نام برنامه ی اصلی و با پسوند sisx در همون جایی که فایل اصلی قرار داره ایجاد میشه که همون فایل ساین شدس.که حدود 20 سال اعتبار داره.

روش دوم: ساین کردن برنامه ها در کامپیوتر

دوستان برای ساین توسط کامپیوتر هم ابتدا باید مراحل بالا رو تا قسمت انتقال فایل 00000001 به پوشه ی مورد نظر انجام بدید.سپس پوشه موجود در فایل ضمیمه با نام Computerp را باز کنید و توسط برنامه RootSiGN.exe برنامه هاتونو ساین کنید و به گوشی هک شدتون انتقال بدید.

تو این پوشه 2 تا فایل cert.cer و key.key هم وجود داره که برا موقعی استفاده میشه که بخواید از یه برنامه ساینر روی کامپیوتر (غیر از برنامه موجود در فایل ضمیمه) که فایل cer و key لازم داره، که احتمالا قبلا داشتید یا میتونید از همین تاپیک بگیرید، استفاده کنید و به وسیله اون برنامه هاتون رو ساین کنید.

نکته خیلی مهم: پسورد فایل های CER و KEY برای ساین کردن برنامه ها هیچی نیست. یعنی شما قسمت مربوط به رمز رو باید خالی بذارید.

چند تا نکته مهم:
1. بعضی از دوستان عزیز گفتن که بعد از هک گوشی و برداشتن امنیت اون ممکنه گوشی ویروسی بشه که باید عرض کنم که بله اینطوری احتمالش بیشتر هست ولی اینو باید بدونید که با این روش فایل اصلی که هک نمیشه و میتونید با خارج کردن گوشی از حالت هک، همه چیز رو به حال اول برگردونید. پس اینو به یاد داشته باشید که همیشه نیاز نیست که گوشی رو با این روش هک کنید و فقط کافیه هر وقت برنامه ای خواستید نصب کنید برای مدت محدودی گوشی رو هک کنید و امنیت رو بردارید. بعد از اتمام نصب برنامه ها مجدداً گوشی را از حالت هک خارج کنید تا همه چیز به حالت اول برگرده و نگرانی بابت ویروسی شدن پیش نیاد
2. اون دسته از دوستانی که گوشیشون GPS داره و میخوان از smartcom که یه برنامه مختص GPS هست استفاده کنن باید بیاد داشته باشن که بعد از اینکه برنامه رو با این روش نصب کردن حتما گوشی رو از حالت هک خارج کنن تا امنیت برگرده سر جاش تا برنامه هنگام اجرا خودبخود بسته نشه. برای اجرای این برنامه نباید به هیچ وجه امنیت گوشی برداشته شده باشه

فایل ضمیمه:
کد:

http://rapidshare.com/files/117391610/hack.zip


منبع : موبایلستان

توجه
توجه
نصب برنامه های ساین نشده بدون ساین کردن اونها (برای گوشی های هک شده)


خب بعد از هک گوشی این آسون ترین روش برای نصب برنامه هاست.
بدون نیاز به هیچ برنامه ای و بدون نیاز به ساین.

تنها کاری که باید بکنید اینه که
1.با استفاده از یکی از روش های هک، گوشی خودتون رو هک کنید. (بهترین روش همینیه که در بالا گفتم)
2.حالا که گوشی رو هک کردید کافیه فایل ضمیمه مربوط به گوشی خودتون رو (فایل installserver.exe) به مسیر
کد:

c:\sys\bin

کپی کنید.
بعد از این کار خیلی راحت میتونید هر برنامه ای رو با هر قابلیت امنیتی بدون ساین تو گوشی خودتون نصب کنید.

دوستان توجه کنند که ضمیمه اول برای گوشی هایی مثل N82 و N95 و 5700 و N81 و 6120 و کلا گوشی های سیمبیان 9.2 هست:
کد:

http://hamidghoty.parsaspace.com/mobile/sis-installer_%20mod%209.2.zip

و ضمیمه دوم برای سایر گوشی ها:
کد:

http://hamidghoty.parsaspace.com/mobile/sis-installer_mod9.1.zip

موارد تست شده تا اینجای کار:
این روش در گوشی ها N95 کلاسیک و N95-8 و 6120 و N80 و N82 و N73 و N73 me و N76 بخوبی جواب داده
در گوشی های E50 و 3250 جواب نداده
منتظر نتیجه تست بقیه دوستان هم هستم.

با تشکر از دوست خوبم hamidghoty به خاطر آپلود فایل ها.

منبع: موبایلستان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد